Regulament

Red Mountain Enduro este etapa de deschidere a Cupei Nationale de Enduro 2023


ÎNREGISTRAREA


Pentru a vă înregistra, completați formularul online pus la dispoziție, după care efectuați plata taxei de înscriere în contul specificat. Înregistrarea va fi validată după confirmarea plății. Plata se efectuează cel mult în termen de 48 de ore de la completarea formularului.
Este obligatorie completarea și semnarea Declarației pe proprie răspundere, respectiv a Acordului de participare pentru minori. Pachetul de participare se va preda în zilele de 23-24 iunie 2023, conform programului afișat, după ce concurenții vor înmâna Declarația pe proprie răspundere, respectiv Acordul de participare pentru minori completată și semnată.

Participanții cu varstă mai mică de 18 ani vor prezenta în ziua ridicării pachetului de concurs Acordul scris al parintilor (cu exceptia sportivilor legitimati Cadeți si Juniori). Neprezentarea acordului din partea părinților va duce la scoaterea din concurs a oricărui minor. Cei cu vârsta de peste 18 ani, împreună cu cadeții si juniorii trebuie să prezinte, în momentul ridicării pachetului, declaratie proprie raspundere. Fiecare participant își asumă întreaga responsabilitate pentru starea lui de sănătate. Orice participant trebuie să dea dovada de fair play pe toată durata concursului.

Inscrierea la categoriile HOBBY

Inscrierea la categoriile hobby NU NECESITA licentiere FRC/UCI. Oricine doreste sa participe si sa se distreze la Red Mountain Enduro, dar nu este licentiat, se poate inscrie la categoriile hobby.

Categorii concurs enduro hobby

  • Masculin 18-29
  • Feminin 18-29
  • Masculin 30-39
  • Feminin 30-39
  • Masculin 40+
  • Feminin 40+
  • Masculin e-bike open
  • Feminim e-bike open

Categorii concurs EMTB

  • Masculin 18-29
  • Feminin 18-29
  • Masculin 30-39
  • Feminin 30-39
  • Masculin 40+
  • Feminin 40+

Inscrierea la CNE

Participarea la orice categorie CRE, mai puțin categoria “Hobby”, necesită obținerea unei licențe eliberată de Federația Română de Ciclism. Procedura de licențiere se găsește aici: https://www.federatiadeciclism.ro/procedura-licentiere/

Înregistrarea funcționează prin crearea online a unui cont de participant pe cnenduro.ro sau înscrierea pe site-ul etapei de interes (detaliile vor fi făcute publice înainte de fiecare etapă). Pentru înregistrarea la categoriile CNE este necesară introducerea ID-ul UCI sau National Fed. ID, după caz. După alegerea etapelor la care se dorește participarea, pentru confirmare, se va efectua plata cu cardul a sumei aferente.  

Pentru categorii CNE: Daca un concurent implineste in anul in curs varsta pentru urmatorul prag, acesta va fi mutat automat la urmatoarea categorie. Exemplu: daca anul acesta are 34 ani, dar urmeaza implineasca 35 ani pana la 31 decembrie, atunci chiar si anul acesta va fi incadrat la categorie 35+.

Categorii CNE 2023

Feminin:

  • Cadeti 15-16 ani
  • Juniori 17-18 ani
  • Elite
  • Master 1 30-39 ani
  • Master 2 40+

Masculin

  • Cadeti 15-16 ani
  • Juniori 17-18 ani
  • Elite
  • Master 1 30-39 ani
  • Master 2 40+

Se va folosi doar anul nașterii pentru stabilirea categoriei de varsta. În cazul în care nu sunt minim 3 participanti într-o categorie, acesta va fi combinata cu o alta categorie.

Punctaj

  • loc 1 – 200 puncte.
  • loc 2 – 160 puncte.
  • loc 3 – 140 puncte.
  • loc 4 – 125 puncte.
  • 5 – 110 puncte.
  • 6 – 95 puncte.
  • 7 – 90 puncte.
  • 8 – 85 puncte.
  • 9 – 80 puncte.
  • 10 – 75 puncte.
  • 11 – 70 puncte.
  • 12 – 69 puncte.
  • 13 – 68 puncte
  • 14 – 67 puncte.
  • 15 – 66 puncte.
  • 16 – 65 puncte.
  • 17 – 64 puncte.
  • 18 – 63 puncte.
  • 19 – 62 puncte.
  • 20 – 61 puncte.
  • 21 – 60 puncte.
  • 22 – 59 puncte.
  • 23 – 58 puncte.
  • 24 – 57 puncte.
  • 25 – 56 puncte.
  • 26 – 55 puncte.
  • 27 – 54 puncte.
  • 28 – 53 puncte.
  • 29 – 52 puncte.
  • 30 – 51 puncte.
  • 31 – 50 puncte.
  • 32 – 49 puncte.
  • 33 – 48 puncte.
  • 34 – 47 puncte.
  • 35 – 46 puncte.
  • 36 – 45 puncte.
  • 37 – 44 puncte.
  • 38 – 43 puncte.
  • 39 – 42 puncte.
  • 40 – 41 puncte.
  • 41 – 40 puncte.
  • 42 – 39 puncte.
  • 43 – 38 puncte.
  • 44 – 37 puncte.
  • 45 – 36 puncte.
  • 46 – 35 puncte.
  • 47 – 34 puncte.
  • 48 – 33 puncte.
  • 49 – 32 puncte.
  • 50 – 31 puncte.
  • 51 – 30 puncte.
  • 52 – 29 puncte.
  • 53 – 28 puncte.
  • 54 – 27 puncte.
  • 55 – 26 puncte.
  • 56 – 25 puncte.
  • 57 – 24 puncte.
  • 58 – 23 puncte.
  • 59 – 22 puncte.
  • 60 – 21 puncte.
  • 61 – 20 puncte.
  • 62 – 19 puncte.
  • 63 – 18 puncte.
  • 64 – 17 puncte.
  • 65 – 16 puncte.
  • 66 – 15 puncte.
  • 67 – 14 puncte.
  • 68 – 13 puncte.
  • 69 – 12 puncte.
  • 70 – 11 puncte.
  • 71 – 10 puncte.
  • 72 – 9 puncte.
  • 73 – 8 puncte.
  • 74 – 7 puncte.
  • 75 – 6 puncte.
  • 76 – 5 puncte.
  • 77 – 4 puncte.
  • 78 – 3 puncte.
  • 79 – 2 puncte.
  • 80 – 1 punct.

Punctajul pentru Power stage, ultima probă specială a etapei, la care se acordă puncte suplimentare primilor 10 clasaţi pe probă specială la fiecare categorie, este:

  • loc 1 – 40 puncte.
  • loc 2 – 35 puncte.
  • loc 3 – 31 puncte.
  • loc 4 – 28 puncte.
  • loc 5 – 26 puncte.
  • loc 6 – 24 puncte.
  • loc 7 – 23 puncte.
  • loc 8 – 22 puncte.
  • loc 9 – 21 puncte.
  • loc 10 – 20 puncte.

Punctajului acordat echipelor pe etapă se calculează adunând numărul de puncte obținut de către membrii echipelor pentru primele 4 locuri în clasament pentru fiecare categorie.  Nu se adună și punctele obținute în power stage.

Participanții care schimbă echipa în timpul sezonului 2023 nu pot aduna puncte pentru echipă în CRE 2023.

STARTUL

Cursa de EMTB
Startul se va da defalcat, fiecare rider plecand la un interval de 1 minut fata de riderul precedent. Timpii de plecare vor fi afisati in saptamana premergatoare concursului. Orice rider care nu se va prezenta la start la slotul alocat, va lua startul la finalul tuturor sloturilor de start. Odata intrati pe traseu, concurentii isi pot depasi oamenii din fata. Daca sunt prinsi din urma de cei porniti dupa ei, au obligatia ca la prima oportunitate sa le faca loc acestora pentru a ii depasi.

Cursa de Enduro
Startul general al cursei, de la race office, se realizează în grupuri de 4 – 5 concurenți, la un interval de timp stabilit de organizatori. Fiecare concurent primește un orar personalizat pe care trebuie să-l respecte pentru a putea lua startul în probele speciale.

Ordinea de start în probele speciale va fi stabilită în ziua de sambata, 23 iunie, in proba de calificare. Pe baza timpilor obtinuti in aceasta proba se va stabili ordinea de start in cadrul cursei de duminica, 24 iunie.

Startul în probele speciale este individual și va fi luat la intervale cuprinse între 30 și 60 de secunde, în funcție de numărul de concurenți înscriși. Ordinea startului în grupul de 4 – 5 concurenți NU poate fi schimbată. Concurenții trebuie să fie pregătiți să ia startul la momentul indicat în orarul pe care îl vor primi de la organizatori sau la momentul indicat de comisarii de traseu.


Organizatorii au obligația de a înmâna concurenților orarul personalizat al cursei.


Concurenților le revine responsabilitatea de a verifica prezența unor posibile erori în ceea ce privește momentul startului și orarul primit.


Concurenții au obligația de a avea pe tot parcursul concursului numărul de concurs poziționat în partea din față a bicicletei, vizibil, fixat pe ghidon.

TRANSFERURILE / SECTIUNILE DE LEGATURA


Transferurile dintre probele speciale nu sunt cronometrate. Cu toate astea, există o limită de timp în intervalul căreia concurentul trebuie să completeze transferul. Limita de timp va fi comunicata in saptamana premergatoare concursului. Concurenții care se prezintă cu o întârziere prea mare pentru a lua startul în probele speciale vor fi automat penalizați sau descalificați, conform regulamentului.


Dacă un concurent realizează un transfer (necronometrat) al unei etape speciale înaintea timpului impus, acesta va trebui să aștepte în spatele liniei de start până la momentul indicat în orarul său. Pe de altă parte, concurenții care ajung cu întârziere vor lua startul cu prioritate în etapele speciale, cu aprobarea comisarului. Aceștia vor avea penalizare în funcție de întârzierea înregistrată.


Nerespectarea traseului chiar și în proba de transfer, parcurgerea acestuia altfel decât cel stabilit de organizator atrage descalificarea.


Timpul de parcurgere a zonelor de transfer este propus de către organizatorul etapei și agreat de arbitrul desemnat pentru etapa respectivă. Aceste se poate modifica la sugestia arbitrului.

Transferurile se pot face pedalând și/sau folosind shuttle / instalație pe cablu, organizatorul etapei va decide și va anunța ce modalități vor fi folosite. Este obligatoriu ca cel puțin un transfer în probele speciale să fie făcut pedalând. In cazul Red Mountain Enduro, toate transferurile se vor face pedaland. Nu exista optiunea de shuttle.

Nu se vor putea folosi alte shuttles / mașini personale / etc  în afară de cele oficiale, asigurate de organizatorul etapei. De asemenea, nu vor putea fi folosite biciclete electrice pentru transfer, decat pentru cei inscrisi la hobby la categorie ebike. Nerespectarea acestor reguli atrage descalificarea concurentului în cauză.

CRONOMETRAREA


CRONOMETRARE ENDURO STAGE RACE

Cronometrarea pe probele speciale se face prin sistemul cu “porți”. Fiecărui concurent îi este alocat un cip, acesta având obligația de a-l purta conform indicațiilor organizatorului.

Cronometrarea probelor speciale se face printr-un sistem electronic. Sistemul folosește cipuri. Pentru înregistrarea timpilor, concurenții trebuie treaca la start și la finish peste benzile de cronometrare. Timpii sunt cititi automat la trecerea peste praguri.
La fiecare start/sosire de probă specială există un oficial care are obligația de a da startul, de a opri după caz și de a observa și ajuta în caz de nevoie. Persoanele din punctele de start/sosire nu au obligația să ajute cu apă/alimente concurenții.

Punctele de start și sosire sunt evidențiate prin plăcuțe special inscripționate.

CRONOMETRARE EMTB

Cursa se va desfasura ca sub formatul unui individual time trial. Adica veti pleca pe rand pe traseu, la interval de 1 minut unul fata de celalalt. Astfel nu va veti inghesui la intrarea pe segmente si veti putea sa va concentrati la cursa voastra. Este efectiv o simulare a unei curse de enduro.

Pentru a nu avantaja riderii cu bicicletele cu baterii mari, sau cei care nu au limitare de viteza, formatul cursei de EMTB va consta in parcurgerea unei bucle (traseul inca nu este definitivat, cel de jos e in lucru). Pentru parcurgerea buclei veti avea un timp limita, pe care il vom comunica inainte de cursa. Iar pe parcursul buclei vom avea cateva zone tehnice, provocatoarea atat la urcare cat si la coborare. Aceste zone se vor cronometra, dar nu si segmentele de legatura dintre ele (cele pe forestier sau scurta portiune de asfalt). Astfel, castigatorii vor fi cei care au cei mai mici timpi insumati pe aceste segmente, dar care au terminat toata bucla in timpul limita impus.

LA CURSA DE EMTB (SAMBATA) CAT SI LA CATEGORIA DE EMTB ENDURO (DUMINICA), PARTICIPANTII AU VOIE SA INCEAPA CURSA CU O SINGURA BATERIE.

La EMTB se vor folosi chipuri speciale, diferite si separate de cele de la enduro stage race. Concurentii vor purta aceste chipuri pe mana dreapta. La inceputul si finalul fiecarei sectiuni cronometrare, va exista o statie de citire a acestor chipuri. Concurentii trebuie sa isi plaseze chipul de pe mana dreapta pe acea statie, atat la intrare cat si la iesire din segment, pentru ca timpii sa se citeasca.

PROBE SPECIALE

Profilul probelor speciale va fi unul de coborâre, cu maxim 10% porțiuni de urcare și va fi orientat spre a testa abilitățile tehnice ale concurenților.

Traseul va avea minim 4 probe speciale sau minim 7 km de probe speciale însumate.

RECUNOASTERE TRASEU


Este permisă realizarea de ture de recunoaștere a traseului cu cel puțin 24 de ore înaintea cursei. Pentru recunoastere veti avea la dispozitie ziua de vineri 23 iunie 2023 si sambata, 24 iunie 2023 dupa incheierea concursului de EMTB.
Nu sunt permise recunoașteri de traseu sau antrenamente în timpul cursei. Efectuarea de recunoașteri de traseu sau antrenamente în timpul cursei atrage descalificarea.

Marcajul se va face pe copaci, pietre sau pe sol cu banda de marcaj sau și cu sprei fluorescent.

Recunoașterea se va face doar o singură dată de fiecare concurent.

REGULI SPECIFICE


Pe traseele pentru probele speciale traficul rutier nu există. Participanții trebuie să respecte regulile evenimentului și regulile de circulație, în special pe porțiunile de transfer pe care traficul rutier nu este blocat.
În timpul probelor speciale concurenții trebuie să dea dovadă de fair play și să permită competitorilor mai rapizi să îi depășească.
Fiecare participant trebuie să poată să fie independent în timpul cursei (hrană, apă), inclusiv în ceea ce privește repararea și/sau înlocuirea anumitor piese din bicicletă (de exemplu remedierea unei pene). Reparațiile de amploare se fac în afara traseelor de concurs.
Devierea de la traseu pe scurtături nu este permisă și în acest sens se vor realiza controale. Scurtarea traseului atrage descalificarea concurentului.

BICICLETA SI ECHIPAMENTUL


Este interzisă înlocuirea cadrului, jantelor și a furcii bicicletei pe durata etapei. Participanții care înlocuiesc această parte a echipamentului sau întreaga bicicletă pot parcurge traseul în regim de cursă, însă sunt descalificați din clasamentul general.

Bicicleta trebuie să fie în perfectă stare de funcționare. Participanții care nu îndeplinesc această condiție vor fi excluși din competiție.

Este obligatorie purtarea căștii pe parcursul cursei numai la parcurgerea probelor speciale. În timpul probelor speciale se recomandă purtarea unei căști de tip full-face aprobată de către CE, precum și a mănușilor, genunchierelor și a protecțiilor pentru coloană. Concurenții care nu poarta cască pentru parcurgerea probelor speciale vor fi descalificați. Sunt permise 2 tipuri de căști: full-face și versiune XC (ciclism sau moto).

Este recomandat ca fiecare concurent să abordeze cursa în funcție de propriile abilități tehnice și pregătire fizică.

Este recomandat ca fiecare concurent să aibă asupra sa un telefon mobil pentru a contacta sau a putea fi contactat de către organizatori în caz de nevoie. În timpul sesiunii de informare, organizatorii vor comunica numărul de telefon la care pot fi contactați în caz de urgență.

Numărul de telefon pentru situații de urgență va fi de asemenea imprimat pe orarul care va fi înmânat fiecărui concurent. Se folosește și numărul unic pentru situații de urgență 112.

Organizatorii recomandă purtarea de ochelari, genunchiere, cotiere, mănuși și rucsac care să conțină pelerină de ploaie, kit de pană, trusă scule, harta traseelor, apă și hrană.

Este interzisă folosirea bicicletelor cu asistare electrică atât în timpul concursului cât și în timpul antrenamentelor, in afara de cei inscrisi la cursa de EMTB si la categoriile de emtb hobby din cadrul cursei de enduro stage race.

TRASEUL


Traseele în CRE cuprind zone care să pună în evidență aspectele tehnice ale mountain biking-ului, putând fi întâlnite porțiuni înguste și expuse, pietre, rampe, treceri peste apă, urcușuri și coborâșuri abrupte. În general, traseele de acest tip nu sunt potrivite pentru începători sau cicliști puțin antrenați.

Traseele trebuie sa cuprindă minim 4 probe speciale sau minim 7 km de probe speciale însumat.

Traseul va fi marcat cu semne specifice și bandă semnalizatoare pentru direcționare. Devierea de la trasee (chiar și neintenționată) va atrage după sine descalificarea automată. Din motive economice și tehnice marcarea traseelor nu se poate face la modul “culoar de bandă”.

Toate elementele cu dificultate ridicată (gaps și drops majore) trebuie să aibă o alternativă (B-line) accesibilă sii sa fie marcate corespunzator cu insemne specifice, atat elementul cu dificultate cat si varianta alternativa.

În cazul în care un concurent deviază de la traseu în mod accidental și străpunge banda semnalizatoare, acesta are obligația de a reintra în cursă imediat și a repoziționa banda ruptă la poziția inițială. Concurenții care nu vor respecta aceasta regulă vor fi descalificați.

În cazul în care concurentul deviază de la traseu în mod intenționat, cu scopul de a scurta traseul, acesta este descalificat și i se va retrage dreptul de a mai participa la alte etape din CNE 2023.

Concurenții nu au voie să facă modificări ale traseului înainte sau în timpul evenimentului. Organizatorii își rezervă dreptul de a face modificări neanunțate în prealabil în cazul unor situații de urgență, ca de exemplu: condiții meteo nefavorabile sau pentru a garanta siguranța concurenților în timpul cursei.

Organizatorii vor asigura prezența unui deschizător care să se asigure că traseul și concurenții sunt în siguranță.

Hărțile cu traseele și zonele de concurs vor fi făcute publice cu maxim o săptămână înainte de etapa respectivă, prin platforme ca și Trailforks sau Fatmap.

INFORMAREA


Informarea se va face în principal în mediul on-line, pe facebook/instagram, site-ul cnenduro.ro și social media și site-urile fiecărei etape. Cu 30 de minute înaintea plecării în cursă a primului concurent, organizatorii pot realiza o scurtă sesiune de informare la fiecare etapă.

AJUTOR SI ASISTENTA


În caz de accident, concurenții au responsabilitatea de a-i ajuta pe cei răniți sau aflați într-o situație de urgență. Dacă este posibil, aceștia trebuie să informeze imediat primul punct medical sau organizatorii.

Organizatorii își rezervă dreptul de a penaliza sau descalifica concurenții care nu respectă această regulă.

Concurenții care se retrag din cursă trebuie să informeze comisarii de traseu.

Concurenții care se retrag din cursă sau au depășit limita maximă de timp admisă trebuie să ajungă la zona de start cât mai repede posibil și să urmeze instrucțiunile organizatorilor. În caz de urgență, pentru a facilita accesul organizatorilor, este posibilă suspendarea etapelor speciale. în acest caz, concurenții nu vor fi cronometrați. Totodată, este posibil ca traseul să fie deviat, situație în care concurenții vor fi îndrumați de către organizatori către următoarea probă specială.

Locul pentru padocul de asistență și reparații este prevăzut în zona de start sosire. Fiecare echipă/concurent este responsabil/ă pentru efectuarea reparațiilor.

CLASAMENTUL SI PREMIEREA


Clasamentul final va include suma timpilor realizați în fiecare probă specială de către participanții la fiecare categorie. În cazul în care participanții au primit penalizări de timp din cauza depășirii timpului maxim alocat pentru a parcurge probele de transfer, timpul de penalizare se va cumula cu suma timpilor realizați în probele speciale.
Timpul cel mai mic este declarat timpul câștigător.

Categorii concurs enduro hobby
Se vor premia primele 3 locuri de la fiecare categorie, după cum urmează:

  • Masculin 18-29
  • Feminin 18-29
  • Masculin 30-39
  • Feminin 30-39
  • Masculin 40+
  • Feminin 40+
  • Masculin e-bike open
  • Feminim e-bike open

Categorii concurs EMTB

  • Masculin 18-29
  • Feminin 18-29
  • Masculin 30-39
  • Feminin 30-39
  • Masculin 40+
  • Feminin 40+

* Dacă nu sunt minim 5 participanți la o categorie ea este asimilată de categoria imediat învecinată.

PENALIZARI


Nerespectarea traseului în probele speciale sau în probele de transfer, parcurgerea acestuia altfel decât cum a fost stabilit de organizator, atrage descalificarea.

Penalizări pentru întârzierile înregistrate pe probele de transfer:

Întârziere la start Proba Specială

  • până la  5 minute – 1 minut
  • peste 5 minute – 5 minute
  • peste 30 minute – DESCALIFICAT 

FORTA MAJORA

In cazul în care organizarea concursului este împiedicată de evenimente de forță majoră sau de evenimente meteo nefavorabile, organizatorul își rezervă dreptul de a decide, după caz, amânarea /oprirea/ prelungirea concursului sau modificarea traseului. Organizatorul își rezervă dreptul de a modifica prezentul regulament de cate ori este necesar. Aceste posibile schimbări vor fi publicate pe pagina oficială de Internet a concursului Red Mountain Enduro. În cazul retragerii din cursa, contribuția de participare nu va fi înapoiată. Prin înscrierea la concurs, participanții declară că sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal de către organizator, precum și cu participarea la Red Mountain Enduro, aceasta implica acceptul și consimțământul participanților ca datele lor personale să fie păstrate și prelucrate de Clubul de Turism și Alpinism Ciucaș Ploiești în scopul desfășurării concursului și a comunicării informațiilor utile, atât pentru ediția de anul acesta, cât și pentru edițiile ulterioare.

Organizatorul poate aduce modificari regulamentului cu pana la maxim 1 saptamana inaintea cursei.


Sponsori & Parteneri 2023


Organizatori si suport logistic